15 Temmuz 2019 Pazartesi





YETER ARTIK..!! SAÇMALAMAYIN..!! AÇTIRMAYIN KUTUYU, SÖYLETTİRMEYİN KÖTÜYÜ...DEDİYSEMDE OLMADI..!!

Bazıları iyice saçmalamaya başladı ve tabir yerindeyse merkebin bi tarafına su kaçırıyor. E ama yeter artık. Şimdi konu nedir ? saçmalayan kimdir diyeceksiniz ?  Kimseye karşı değil ama kim ve kimler üzerine alınırsa onların..

Şimdi meseleye gelelim..

Sivasta cadde ismi "şehit muhammed mursi" olarak değiştirilmek isteniyor. En son ne oldu bilmiyorum. Ama İstanbul Sultanbeyli ve dudullu da  20 sene önce 1 cadde ve 2 sokağa "mevdudi" , "seyyid kutup", "hasan el benna" isimleri konuldu. ( bunlar var, duruyor hala..) mutlaka başka illerde de vardır. Bunlar benim bildiklerim.

Bunların hepsi terörist ve insanlık düşmanı. İnsanlığa; ne sanatta, ne kültürde, ne bilimde hiç bir katkıları yok.  Bırak insanlığı kendi toplumlarına 1gr faydası yok. BEN BU ARAP İSİMLERİNİ GÖRMEYE VE YILLAR İÇİNDE BU İSİMLERİN İYİCE YAYILMASINI KABUL ETMEYE NE GİBİ BİR MECBURİYETİM VAR ?

Karşı çıkınca da "ırkçımıyım"... Listemde sanmıyorum ama listemde böyle düşünen varsa beni listesinden silebilir, çıkarabilir. Kimseyi zorla tutmuyoruz..Benim şu anda kullandığım ve buraya yazdığım dil galiba, sanırım "TÜRKÇE".. Neredeyse "TÜRKÇE" yazı ve dili kullanmayı bile ırkçılık ilan edecek "birileri" var.  Siz hiç bir Arap ülkesinde, mesela Suudi Arabistan da uzun zaman yaşadınız mı ? Ben değil babam on yıl kadar orada çalıştı. Kendilerinden olmayanlara, özellikle Türkler'e köpek gibi davranıyorlar derdi. Ki benim babam fikir olarakta o dönemin ( 1970 lerin TİP üyesiydi..) BU SURİYELİLER KONUSUNDA "BAZILARI" ile aynı düşünmüyorum. BUNU ÇOK AÇIK DEKLARE EDEYİM...!!!  Halktan sade birisi olarak Suriyelileri buraya ben mi ? biz mi getirdik ? Onların buraya gelmesine neden olan lanet olasıca siyasi iradeye biz mi oy verdik ? Bütün bunların müsebbibi biz olmadığımıza göre burada karmaşa ve kaos çıkarttıkları gibi bedavadan beslenip, benim ve yerli halkın yararlanamadığı haklardan yararlanan ve üstüne üstlük en vasıfsızların büyük bir kitleyle burada kalıcı olmasına ve yine büyük bir hızla üremesine karşı çıkmak ırkçılık mı oluyor ? Üstelik bu gelenlerin 1/3 'de Suriye'nin yerlisi bile değil.

Eyüp semtinde tesadüfen annemle teleferik kuyruğu beklerken bir Suriyeli aile ile tanışmıştık 2015 de.. Bize sıralarını vermişti. Yukarıya çıktığımızda da kahve ısmarlamıştı. Çok düzgün Türkçe biliyordu. Çok iyi derecede İngilizce ve Fransızası vardı. Adam tahsilli ve çok zengindi. Fransız vatandaşlığı da almış ve Türkiye'den kesin olarak ayrılıyordu. "Buradan neden gidiyorsunuz ?" deyince.. yanıtı çok kısa oldu: Türkiye de hukuk yok...Ayrıca iç savaştanda konuştuk. Türkiye ye gelen Suriyelilerin, zaten Suriye de bile çoğunluğunun hem vasıfsız, hem de çok sorunlu olduklarını, gelenlerin bir bölümünün zaten Suriye dışından cihatçı olduklarını, Suriye de ki doktor, mühendis, kalifiye usta v.s.. belli bir mesleği olanların çoğunluk başta Avrupa ülkeleri olmak üzere Dünyaya yayıldığını, en vasıfsız ve Suriye dışı cihatçı kitlenin Türkiye'ye geldiğini ve Türk halkının rahatsız olmakta haklı olduğunu v.s. söylemişti..Yani bi şeyi savunup, yumurtlarken insan biraz tüm yönleriyle düşünmeli diyorum. """E işte efendim Suriyeli işçi ile Türkiye de ki işçiler emek ekseninde birleşmeliy(miş)""" yok yaavv... senin anan güzel mi ?  Burada ki işçi 2011 öncesi yani Suriye iç savaşı çıkmadan önce de berbat durumdaydı. Şimdi daha beter. Şimdi bir çoğu işçi değil "işsiz".. Niye ? Çünkü o Suriyeliler 2020TL asgari ücretin altına inip, bura ki işçinin ölmeyecek kadar geçineceği son umudu işini de elinden alıyorlar. Yani...yani kardeşim biraz tarafsız çalışabilen bir beynin varsa eğer; Suriyelilerin büyük bölümünde senin hayal ettiğin gibi bir "proleter işçi sınıf bilinci" olmadığını anlarsın. Yavv vallahi güldürmeyin yavv, güldürürken sinirlendirmeyin beni..Türkiye de ki yerli işçinin büyük çoğunluğunda işçi olma, bir sınıfa ait olma bilinci yok ki, gelen Suriyeli de olsun..Gelende o bilinç olsa Suriye'nin hali zaten bu şekilde olmazdı zaten. Fazla değil. Biraz akıl, biraz insaf, biraz izan ve biraz vicdan olsa..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Copyright © 2009 FOR GOOD PEOPLE All rights reserved.
Converted To Blogger Template by Anshul Theme By- WooThemes